Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Chełm. Uwaga na fałszywych pracowników banku. Mieszkaniec Kamienia stracił ponad 14 tys.

Klaudia Szynkaruk
Klaudia Szynkaruk
archiwum
Ponad 14 tysięcy złotych stracił mieszkaniec gminy Kamień po telefonicznym kontakcie z kobietą, która podawała się za pracownika banku.

18 stycznia do dyżurnego chełmskiej komendy zgłosił się 72-letni mieszkaniec gminy Kamień, który padł ofiarą telefonicznego oszustwa. Mężczyzna opowiedział, że zadzwoniła do niego kobieta podająca się za pracownicę banku. Poinformowała poszkodowanego o wykonaniu nieautoryzowanego przelewu z jego rachunku.

Oszustka połączyła 72-latka z rzekomym funkcjonariuszem zajmującym się walką z cyberprzestępczością. Podczas rozmowy doszło do przekonania mężczyzny do zainstalowania aplikacji na telefonie poprzez którą udało się zalogować do bankowości mobilnej. Następnie wygenerował i przesłał kody BLIK. Jak się później okazało na rachunku zaciągnięto kredyt i zrealizowano z niego kilka wypłat.

Gdy zorientował się, że mógł paść ofiarą oszustów skontaktował się osobiści ze swoim bankiem. Wtedy okazało się, że na rachunku zaciągnięto kredyt i zrealizowano z niego kilka wypłat na łączną kwotę ponad 14 tysięcy złotych.

– Przede wszystkim pod żadnym pozorem, na żądanie tych osób, nie instalujmy na naszych urządzeniach aplikacji czy też oprogramowania, które pozwalają na zdalną obsługę. Zanim podejmiemy jakiekolwiek działanie zweryfikujmy, czy przekazywane nam informacje są prawdziwe kontaktując się z bankiem – apeluje Policja.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na chelm.naszemiasto.pl Nasze Miasto