Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Co może przyciągnąć turystę do Chełma? Trwają konsultacje wokół możliwości rozwoju oferty turystycznej miasta

Jolanta Masiewicz
Jolanta Masiewicz
Jolanta Masiewicz
Chełm znalazło się wśród 54 miast, które powalczą o kilkudziesięciomilionową dotację z Funduszy Norweskich w ramach programu Rozwój Lokalny. Cały czas prowadzone są konsultacje, które pozwolą miastu udoskonalać Nową Ścieżkę Rozwoju. Dotyczą one w pierwszej kolejności Chełmskich Podziemi Kredowych - atrakcji o randze międzynarodowej. W jaki sposób miasto zamierza rozbudowywać potencjał turystyczny wokół chełmskiego skarbu?

We wtorek grono ekspertów z działu inwestycji, promocji i turystyki omawiało możliwości rozwoju oferty turystycznej miasta.

Nie ulega wątpliwości, że Chełmskie Podziemia Kredowe, to perełka turystyczna miasta. Dzięki projektowi "Zielone Miasto Chełm" mają szansę stać się flagową atrakcją oraz jednym naszych pierwszych owoców wspólnych działań w ramach koncepcji Nowej Ścieżki Rozwoju. Na etapie diagnozy miasta i analizowania barier oraz potencjałów z dziedziny turystyki podziemia były jednym z kluczowych zagadnień. W związku z rozpoczęciem kolejnego etapu prac, czyli konsultacji projektu „Zielone Miasto Chełm”, we wtorek spotkaliśmy się z przedstawicielami zabytkowej kopalni kredy i uporządkowaliśmy dotychczasowe wnioski – mówi Mariusz Rudzki z Gabinetu Prezydenta Miasta Chełm - koordynator przedsięwzięcia Zielone Miasto Chełm.

Wśród najciekawszych pomysłów na Chełmskie Podziemia Kredowe, które powstały podczas spotkania, a także tych, które dotychczas nadesłali mieszkańcy, można wymienić m.in. wprowadzenie sprzedaży biletów on-line, wyposażenie podziemi w systemy alarmowe, które będą zapewniały bezpieczeństwo turystów, stworzenie reklamy Podziemi Kredowych przy wjazdach do miasta, ścisła współpraca w zakresie promocji z biurami podróży, opracowanie dodatkowych atrakcji w podziemiach - zajęcia i wizyty tematyczne, tablice interaktywne, wykorzystanie technologii rozszerzonej rzeczywistości, stworzenie nad wejściem do podziemi neonu, który będzie stanowił reklamę kredowej podziemnej atrakcji, a także połączenie szlaków podziemnych z atrakcjami naziemnymi - kompleksowe szlaki turystyczne, oraz modernizacja wejścia do Podziemi (do realizacji w ramach innego projektu).

Co jeszcze może przyciągnąć potencjalnego turystę do Chełma? Jakich atrakcji oczekuje? W miejskim projekcie ekspertem może być każdy z mieszkańców. Dlatego władze Chełma zapraszają wszystkich do dyskusji , aby wspólnie stworzyć unikatową ofertę Chełma.

Wasze propozycje możecie zgłaszać m.in. przez Facebooka i stronę internetową http://zielonemiasto.umchelm.pl/ w zakładce konsultacje, a także w tradycyjnej formie – dzwoniąc do ratusza, czy wypełniając papierowy formularz w Biurze Obsługi Interesantów UM Chełm przy ulicy Lubelskiej 65.

Więcej informacji znajdziecie w linku:

http://www.zielonemiasto.umchelm.pl/?fbclid=IwAR2QEsbMQ9gtSUp4mHM2NVgnhMpVOZ9xyhP_gXRP9dsojX6UhuDVoO_lCP8

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wlodawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto