Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Obsługa klienta. Co trzeci pracownik szuka nowego pracodawcy. "Praca z klientem przez 8 godzin dziennie jest niewątpliwie wyzwaniem"

Maciej Badowski
Maciej Badowski
Ponad połowa respondentów twierdzi, że ma do czynienia ze stresującymi sytuacjami w relacjach z klientami.
Ponad połowa respondentów twierdzi, że ma do czynienia ze stresującymi sytuacjami w relacjach z klientami. Karolina Misztal/ Polska Press
W okresie okołoświątecznym „fizyczny” ruch zakupowy jest zdecydowanie większy niż w pozostałe części roku - nawet w pandemii. - Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że praca z klientem wymaga od pracowników naprawdę dużych umiejętności interpersonalnych- tłumaczy w rozmowie z Agencją Informacyjną Polska Press ekspertka.

- Praca z klientem przez 8 godzin dziennie jest niewątpliwie wyzwaniem, zwłaszcza w trakcie pandemii, gdy trzeba wykonywać swoje obowiązki, przestrzegając zasad i obostrzeń covidowych- tłumaczy w rozmowie z AIP Aleksandra Skwarska, Grupa Pracuj. - Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że praca z klientem wymaga od pracowników naprawdę dużych umiejętności interpersonalnych- dodaje.

Jak wynika z badania Pracuj.pl, większość pracowników (63 proc.) jest zadowolona z podejścia klientów. Dla ponad połowy badanych praca z klientem jest w przeważającej części pozytywnym doświadczeniem. Może to wskazywać na traktowanie przez nich kontaktu z klientem jako ważnego i pozytywnego elementu pracy.

- Jednocześnie również ponad połowa respondentów twierdzi, że ma do czynienia ze stresującymi sytuacjami w relacjach z klientami. Niespełna połowa badanych potwierdza, że dostała wsparcie od pracodawcy w zakresie relacji z klientami- wskazuje Skwarska.

Jak tłumaczy, na początku pandemii wydawało się, że sytuacja pracowników w handlu, gastronomii i szeroko rozumianej obsłudze klienta pogorszy się na długo. - Na szczęście te przewidywania okazały się zbyt pesymistyczne- mówi i dodaje, że 62 proc. pracowników obsługi klienta twierdzi, że ich sytuacja zawodowa nie jest ani gorsza, ani lepsza niż przed pandemią.

Osoby obsługujące klientów odczuwają trochę mniejszą satysfakcję z wynagrodzenia niż z pracy. 4 na 10 badanych jest zadowolonych ze swoich zarobków, choć tylko 4 proc.- zdecydowanie. Prawie jedna trzecia nie potrafi określić swojego stopnia satysfakcji z pensji.

- Badanie pokazało, że 20 proc. pracowników działów obsługi klienta nigdy nie otrzymało podwyżki. 33 proc. badanych szuka nowego pracodawcy. Głównym powodem poszukiwania nowej pracy jest chęć większych zarobków. 73 proc. badanych Polaków chciałoby więcej zarabiać. 81 proc., wybierając pracę, bierze pod uwagę wynagrodzenie- podsumowuje Skwarska.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Obsługa klienta. Co trzeci pracownik szuka nowego pracodawcy. "Praca z klientem przez 8 godzin dziennie jest niewątpliwie wyzwaniem" - Strefa Biznesu

Wróć na lubelskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto